leestijd:

Benodigdheden: geen

Als er ’’derde wiel!’’ wordt geroepen, dan breekt een speler los, rent en probeert om de tikker te ontsnappen, zodat hij de niet-tikker kan blijven!

  1. Kring van paren
    De spelers vormen paren: een speler gaat achter de ander staan met zijn handen op diens schouders. Alle paren gaan met hun gezichten naar het midden toe in een kring staan.
  2. Twee spelers lopen buitenom
    Twee spelers lopen buiten de kring. De ene is de tikker en probeert de ander, de niet-tikker te tikken.
  3. Derde wiel!
    De niet-tikker kan op elk willekeurig moment voorkomen dat hij gepakt wordt door zijn handen op de schouders van de achterste persoon van een paar te plaatsen en ‘’Derde wiel!’’ te roepen.
  4. Een nieuwe niet-tikker
    Als er ‘’Derde wiel!’’ geroepen is, breekt de speler vooraan het paar los en wordt de nieuwe niet-tikker. De nieuwe niet-tikker rent weg van de tikker en probeert om de niet-tikker te blijven.
  5. Getikt? De tikker wordt de nieuwe niet-tikker Als de niet-tikker getikt is, wordt hij de nieuwe tikker. De tikker wordt dan de nieuwe niet-tikker.

Stel je vraag aan

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent

    Ik geef toestemming om nieuwsbrieven te ontvangen van Onderwijs Maak Je Samen.