leestijd:

Benodigdheden: geen

Zwem naar de andere oever! Je kunt het halen als je de groeiende tentakels van de inktvis weet te ontwijken.

1. Twee oevers, één inktvis en een hoop zwemmers.
Eén speler is de inktvis en staat tussen de twee oevers in (lijnen met een afstand van ongeveer twintig passen ertussen). Alle andere spelers zijn zwemmers en gaan op één van de oevers staan.
2. “Zwem maar door mijn zee als je durft!”
De inktvis roept: “Zwem maar door mijn zee als je durft!”. Vervolgens “zwemmen” (rennen terwijl ze zwemgebaren maken met hun armen) alle zwemmers naar de andere oever en proberen om niet getikt te worden door de inktvis.
3. Getikt? Bevries.
De spelers die getikt worden, moeten bevriezen. Wanneer iedereen bevroren is of veilig de andere oever heeft bereikt, worden de getikte spelers de armen van de inktvis (extra tikkers) voor de volgende ronde.
4. Meer en meer armen.
Bij elke ronde krijgt de inktvis meer en meer armen, totdat er nog maar één vrije speler over is, die de nieuwe inktvis wordt bij een nieuw spelletje.

Dit spel is afkomstig uit: Silly Sports en Goofy Games, uitgeverij RPCZ.

Stel je vraag aan

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent

    Ik geef toestemming om nieuwsbrieven te ontvangen van Onderwijs Maak Je Samen.