Benodigdheden: Iedereen (leerlingen + leerkrachten) een pen en een blaadje. Leerlingen kunnen evt. ook achterin het rekenschrift werken. Beloning (bijvoorbeeld een sticker).
De leerkracht noemt drie tafels op (bijvoorbeeld we bingo’en vandaag met de tafel van 4, 5 en 6). De leerlingen krijgen een minuut de tijd om een tabelletje van 3 x 3 (9 hokjes) te tekenen in hun schrift. Hierin schrijven ze uitkomsten van de tafel van 4, 5 en 6. Als alle leerlingen 9 getallen hebben ingevuld, noemt de leerkracht sommen op als 4 x 6, 8 x 5, 1 x 6 enz. Als een leerling dan 24, 40 of 6 in het tabelletje heeft staan, kunnen deze worden doorgestreept. Bij een rijtje van drie of een volle kaart wordt er door de leerkracht gecontroleerd of alles klopt. Klopt dit, dan heeft de leerling (een sticker, stempel, dropje) gewonnen. Kinderen vinden dit erg leuk en zijn tevens bezig met de tafels automatiseren.
Tip: In tafels/optelsommen/aftreksommen/deelsommen kan gevarieerd worden. Ook kan het tempo, afhankelijk van de groep, worden verhoogd.