leestijd:

Benodigdheden: geen.

De spanning stijgt totdat de tikker een spaak tikt. Dan is er chaos als de gebroken spaak “Met mij mee” of “Tegen mij in” rent!

  1. De leerlingen vormen spaken
    De leerlingen gaan in vier tot zes rijen van ongeveer zes spelers op de gymvloer of grond zitten. De rijen beginnen allemaal bij één middelpunt zodat ze als het ware de spaken van een wiel vormen.
  2. De tikker tikt
    De tikker loopt om de rijen heen, tikt de persoon die op het eind van een willekeurige spaak zit en roept “Met mij mee” of “Tegen mij in.”
  3. De spaak rent
    Alle spelers van de getikte spaak springen op en rennen om het wiel heen. Als de tikker “Met mij mee” heeft geroepen, rennen ze in dezelfde richting als de tikker. Als de tikker “Tegen mij in” heeft geroepen rennen ze in de tegenovergestelde richting. Alle spelers proberen om niet de laatste te zijn die weer in de spaak gaat zitten. De tikker doet ook mee aan de race, maar heeft een voorsprong en is dus meestal de eerste die weer zit.
  4. De laatste? Jij bent ‘m!
    De laatste die weer zit wordt de nieuwe tikker. De nieuwe tikker loopt om het wiel heen, raakt de buitenste speler van een andere spaak aan en roept “Met mij mee” of “Tegen mij in” en begint zo een nieuwe ronde.

Dit spel is afkomstig uit: Silly Sports en Goofy Games, uitgeverij RPCZ. Dit boek is te bestellen in onze webwinkel.

sluiten