leestijd:

Benodigdheden: geen

En van de twee Cupido’s wil getikt worden. Waarom niet? Ze zullen allebei tikkers worden!

  1. Groepjes van drie
    Er worden groepjes van drie spelers gevormd. Elk groepje van drie gaat tegenover een ander groepje van drie staan, op ongeveer vijftien passen afstand.
  2. De tikker staat in het midden
    Een tikker gaat halverwege tussen de twee groepjes van drie staan.
  3. De Cupido, het hart en de Valentijn
    In de groepjes van drie heeft elke speler een van de drie namen, die te maken hebben met de tijd van het jaar. In december bijvoorbeeld, is er een Sinterklaas, een Zwartepiet en een staf. In februari is er een hart, een Cupido en een Valentijn. Als er op het moment in de klas net een project over planeten bezig is, dan is er een Mars, een Venus en een Pluto.
  4. ‘’Cupido’s wisselen!’’
    De tikker roept “Cupido’s wisselen!’’ of ‘’Pluto’s wisselen’’ als de spelers naar planeten vernoemd zijn. De Cupido van elke groep probeert om naar de andere groep te rennen zonder getikt te worden door de tikker. De andere spelers mogen zich niet bewegen.
  5. Is er een getikt? Dan woorden ze allebei tikker.
    Als een van de Cupido’s wordt getikt, gaan beiden in het midden staan als extra tikkers voor de volgende ronde. Als geen van beide Cupido’s getikt is, dan mogen ze de volgende ronde allebei weer meespelen.
  6. Is iedereen tikker geworden? Tijd voor een nieuw spelletje.
    Wanneer iedereen tikker is geworden, kiezen de groepen nieuwe namen uit voor een nieuw spelletje.

Dit spel is afkomstig uit: Silly Sports en Goofy Games, uitgeverij RPCZ Dit boek is te bestellen in onze webwinkel.

sluiten