"Complexe vraagstukken terugbrengen naar simplexiteit en werken vanuit de bedoeling zijn mijn doelstellingen."

Hanneke Dekker

OMJS Academie

Uitgelicht Professionaliseringsaanbod

Kindgesprekken

Training

Niet praten over de leerling, maar met de leerling. Ga samen met de leerling op zoek naar ‘wat kan ik al, wat kan ik nog leren, wat wil ik nog leren en hoe ga ik dat doen?’ Maak leerlingen eigenaar van hun eigen leerproces door met hen in gesprek te gaan. In deze training geven we je handvatten voor het wat, hoe en wanneer van kindgesprekken en krijg je inzicht in je eigen kwaliteiten en ontwikkelkansen.

Zeg meer met minder woorden: teken het!

Training

Makkelijker to the point komen? Ga al tekenend aan de slag! Leer in eenvoudige stappen hoe je met tekeningen instructies en processen duidelijk maakt en hoe je daarmee je lessen, teambijeenkomsten of gesprekken visueel aantrekkelijker maakt!

Opleiding Toekomstbewuste schoolleider Vakbekwaam (1 jaar)

Opleiding (post-hbo)

Onderwijs Maak Je Samen richt zich met deze éénjarige opleiding op de toekomstbewuste schoolleider: een coach waar het kan, een manager waar het moet, maar bovenal een leider om succesvolle en impactrijke onderwijsinnovaties te implementeren en te borgen in de school!
Dat vraagt om toekomstbewust leiderschap. Leiderschap dat verder gaat dan het op orde hebben en houden van de schoolorganisatie. Het gaat om het sturen op kwaliteit en het stimuleren van de verdere professionalisering van leraren en team. Het gaat bovendien om het inspelen op maatschappelijke veranderingen en deze met visie te vertalen naar de onderwijs- en schoolontwikkeling.

Opleiding Intern begeleider

Opleiding (post-hbo)

Deze opleiding is gericht op de ontwikkeling tot een toekomstbewuste intern begeleider: een coach, innovator en partner van de schoolleider. Als intern begeleider heb je een grote verantwoordelijkheid en impact op beleids- en organisatieontwikkeling binnen je eigen school. Je doel daarbij is de groei van alle leerlingen, maar ook van het team, mogelijk maken: samen met leraren nagaan wat leerlingen en leraren zelf nodig hebben.

Betekenisvol rekenen: afstemmen op je leerlingen

Training

In het handelingsmodel leren kinderen rekenen door te handelen, te tekenen, te schrijven, na te spelen, erover te vertellen en na te denken. De rekenmethode is daarbij geen doel, maar een middel. In deze training krijg je handvatten om - werkend vanuit doelen - keuzes te maken in de rekenles. Met de vertaalcirkel brengen we het handelingsmodel in praktijk, zodat je het rekenonderwijs betekenisvoller kunt maken voor jouw leerlingen.

De rol van de toekomstgerichte intern begeleider

Interactieve sessie

Hoe zien de taken en rollen van de toekomstgerichte intern begeleider eruit? In deze interactieve sessie nodigen we intern begeleiders en schoolleiders uit om met elkaar scherp te krijgen wat de blik op de toekomst inhoudt. Hoe zien de huidige taken en rollen van de intern begeleider eruit en waar is verandering mogelijk en/of wenselijk? Maak je klaar voor de toekomst!

Stel je vraag aan

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent

    Ik geef toestemming om nieuwsbrieven te ontvangen van Onderwijs Maak Je Samen.