"Mijn motto: Less is more. Geef leerlingen alle ruimte voor zelfsturend leren."

Michel van de Ven

OMJS Academie

Uitgelicht Professionaliseringsaanbod

Formatieve evaluatie en zelfregulatie

Studiedag

Een formatieve feedbackcultuur betekent dat je de kwaliteit van je lessen wilt verbeteren door leerlingen te laten werken vanuit leerdoelen. Met voldoende feedback en door het maken van keuzes in leeractiviteiten proberen de leerlingen die leerdoelen te behalen. Welke modellen bieden ons daarbij houvast en wat betekent dat voor de samenwerking tussen leraren en teamleiders?

Lunch & borrel: Geluk werk(t) – 21 maart 2019

Lunch & borrel

Van 18 t/m 26 maart 2019 is de Dutch Happiness Week 2019! Met aandacht voor positief leiderschap en geluk, hebben wij deze week twee bijzondere activiteiten gepland, waarvan één in samenwerking met Gelukskoffer en Driessen Groep. Planning donderdag 21 maart 2019: 11.30 uur – ontvangst met lunch 12.00 uur – masterclass Anton Philips ‘Geluk werk(t)’ […]

Herregistratiemodule Veranderen doe je samen

Herregistratiemodule

Veranderen is al lang niet meer een op zichzelf staande gebeurtenis maar een continu proces. Wat vandaag kwaliteit is hoeft dat morgen niet meer te zijn. Onze omgeving verandert razendsnel en vraagt om flexibele denk- en werkwijzen. Verandering is van alle tijden maar nog niet eerder was verandering zo’n constante. Op bijna elke school is een verandering gaande; van het implementeren van een nieuwe methode tot het vormgeven van collegiaal leren.

Gratis informatieavond post-hbo-opleidingen

Informatiebijeenkomst

Ben je aan het overwegen een post-hbo-opleiding te volgen? Kom naar de gratis informatiebijeenkomst en krijg alle informatie over de opleiding(en), stel al jouw vragen en ontmoet de docenten.

Groep 6/7/8 op volle kracht!

Training

Aan de hand van een (korte)analyse, een werkboek en een draaiboek levert deze succesvolle aanpak een positieve bijdrage/ impuls aan een hogere score op de Eindtoets. Daarnaast vergroot deze aanpak de bewustwording van de eigen ‘cirkel van invloed’, de focus op resultaten en de aandacht voor zowel het eindproduct als het proces.

Visiteren is investeren (visitatietraining PO-raad)

Training

In dit zes-daags ‘train de trainer’ programma komen alle essentiële onderdelen van 'collegiale visitaties' aan bod. Door de afwisseling van theorie en praktijk en de opdrachten in een betekenisvolle context, ben je na deze training volledig in staat en toegerust om collegiale visitatie binnen de eigen organisatie uit te rollen en te implementeren (incl. publicatie en een beknopt handboek met een duidelijk stappenplan).

Stel je vraag aan

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent

    Ik geef toestemming om nieuwsbrieven te ontvangen van Onderwijs Maak Je Samen.