leestijd:

“Ga trouw naar school. Haal goede cijfers. Zo snel mogelijk een diploma. Zodat er een glansrijke carrière aan jouw voeten ligt.“

Een focus op het eindresultaat. Je ontkomt er als ouders en onderwijsprofessionals bijna niet aan. Vele toetsen, inspectie en sociale druk van ouders onderling op het schoolplein. Hun kind mag immers niet onderdoen voor de rest. Daarbij kost de vervolgopleiding straks al genoeg geld. Dus vanuit alle kanten wordt het gewaardeerd als kinderen en jongeren zo gemakkelijk én snel mogelijk school doorlopen. Zónder slag of stoot, het liefst met uiteindelijk een cum laude universitaire mastertitel op zak.

Op zich niet gek dat je dit veel ziet gebeuren. We houden het met elkaar in stand, vanuit het idee om het maximale eruit te halen.

Maar het is killing voor de ontwikkeling van de hersenen.

Het druist precies in tegen dátgene wat er voor nodig is om krachtige patronen in de hersenen te bouwen. Hoe bizar ook, maar daarmee dragen we juist niet bij aan wat we met ze voor ogen hebben. Herseninzichten brengen steeds beter in kaart hoe competenties krachtig te verankeren. Zij bieden een gegrond geluid tégen bovenstaande tendens. En daarmee veelal een eye-opener voor diegene die het gefundeerd anders aan willen pakken.

Training

Durf jij die verandering aan om door neuropsychologische inzichten een andere kijk op de huidige tendens te ontwikkelen? Schrijf je nu in en dan hoop ik je te zien bij de training Leren Activeren d.m.v. neuropsychologische inzichten.

Let op: maximaal 16 plaatsen!

Start 03/12/2018 Utrecht (VOL)
Start 10/01/2019 Helmond (nog 9 plekken)

 

Door: Noortje Muselaers, toegepast neuropsycholoog.

Stel je vraag aan

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent

    Ik geef toestemming om nieuwsbrieven te ontvangen van Onderwijs Maak Je Samen.