Actueel

po

Een inkijkje in ‘Zelfregulatie in een notendop’

vrijdag 12 juni 2020 | en

Na Gepersonaliseerd leren in een notendop en Leergesprekken in een notendop, zal nog voor de zomer de derde publicatie in deze reeks verschijnen – Zelfregulatie in een notendop. Het biedt antwoorden op vragen als; Wat is zelfregulatie? Wat is het belang ...

po/vo

Meet & Greet: na online, ook live! Met gastspreker Gino Camp

maandag 25 mei 2020 | Webredactie OMJS

Op 14 mei mochten we diverse geïnteresseerden online ontmoeten tijdens de Meet & Greet. We hebben iedereen kunnen helpen bij het nadenken over een volgende professionele stap. Kom op 2 juli ook kijken, ervaren en ontdekken wat jouw volgende stap ...

po/vo

Ook wij mogen weer! Vanaf 1 juni weer live-bijeenkomsten

maandag 25 mei 2020 | Webredactie OMJS

Daar waar we de afgelopen weken vooral online hebben gewerkt met collega’s en deelnemers van opleidingen en trainingen, opent OMJS vanaf 1 juni weer de deuren van haar kantoor en trainingsruimtes. Uiteraard met de benodigde voorbereidingen en maatregelen, ...

po

Geen cijfers maar het kind centraal in zijn ontwikkeling

vrijdag 22 mei 2020 | Webredactie OMJS

Dit artikel komt uit: OMJS magazine – editie 4 Tekst: Patty van der Aa Competenties inzichtelijk maken is dé manier om vooruitgang te boeken op individueel niveau. Zo leunen leerlingen niet langer achterover na een tien of haken ze af bij een zesje. De ...

po/vo

“Gewoon waar het kan en bijzonder als het nodig is”

vrijdag 22 mei 2020 | Webredactie OMJS

Dit artikel komt uit: OMJS magazine - editie 4 Tekst: Annelies van der Woude Na de zomer verhuizen vso-vmbo De Thermiek en vmbo Boerhaavelaan gezamenlijk naar Beroepscollege Leystede, een prachtige, nieuwe school in hartje Leiden. Om leerlingen en ...

po

Van vervelen tot spelen

vrijdag 22 mei 2020 |

“Hoe mooi zou het zijn als er straks in het ‘nieuwe normaal’, heel veel tijd en ruimte voor de leerkracht is om op een speelse manier te onderzoeken en te experimenteren.” Je kijkt naar een foto van een zelfgemaakt bruggetje. Op zich niet heel ...

po/vo

Yes we mogen weer, maar HOE?

donderdag 07 mei 2020 | , , , , en

De afgelopen weken is er veel gezegd en geschreven over wat deze lockdown voor gevolgen heeft voor de kinderen en het onderwijs. Vooral het oplopen van achterstanden in het lesprogramma en grote kansenongelijkheid kwamen veelvuldig langs. Maar ja, als je ...

po/vo

‘Hallo allemaal, wat fijn dat je er (weer) bent!’ – laat een berichtje achter voor elkaar

donderdag 07 mei 2020 | Webredactie OMJS

Voor welke constructie er ook gekozen wordt, niet alle leerlingen zijn op hetzelfde moment op school en de groep is dus (nog) niet compleet. Om toch in contact te zijn met elkaar, kunnen leerlingen een berichtje achterlaten op deze prikkelende ...

po

Betekenisvol rekenen, gericht op begripsvorming voor alle leerlingen

donderdag 07 mei 2020 | , en

Laten we na deze weken van afstandsonderwijs vooral kijken naar wat er wel lukt, vanuit een positieve mindset. Niet door te toetsen, maar door in gesprek te zijn en op een andere manier naar je lesstof en aanbod te kijken.   We ...

po

Lezen en spelling snel in beeld krijgen

donderdag 07 mei 2020 | , en

Na(ast) aandacht voor welbevinden en groepsvorming, ontstaat ook weer ruimte om samen tot leren te komen. Wat hebben kinderen opgepikt vanuit de weken thuisonderwijs? Hoe staat elk kind en de groep ervoor? En wat betekent dit voor het geven van je onderwijs ...

Stel je vraag aan

sluiten