Ontwikkeling staat niet stil. Dat is te merken aan de behoeften van scholen en stichtingen om op creatieve wijze leermomenten voor elkaar te organiseren.
Gisteren verzorgde OMJS bijvoorbeeld een online personeelsdag voor 350 professionals van Stichting ...
Vraag tijdig een (financiële) impuls voor schoolontwikkeling aan
Schoolkracht is een impulsregeling die aantrekkelijk is voor scholen die in 2021 onderwijsinnovatie en schoolontwikkeling richten op een van de volgende vier actuele thema’s:
...
Met 250 (online) aanwezigen hebben we afgelopen maandagavond een digitaal inkijkje gekregen in de inhoud van de nieuwe publicatie De Kleutervriendelijke School.
Een nieuwe publicatie, geschreven door Betsy van de Grift en met teksten van gastauteurs ...
Coronamaatregelen bij OMJS:
Wist je dat...
wij twee trainingsruimtes hebben voor 11 en 21 gasten?
de geserveerde lunch per persoon verpakt is?
je een mondkapje moet dragen bij binnenkomst en wanneer je je verplaatst in het gebouw?
de ...
Wat je zegt is belangrijk, maar hoe je iets zegt is misschien nog wel belangrijker.
Op deze poster staan enkele tips hoe je sommige uitspraken beter kunt verwoorden.
In plaats van 'Hup, download!' werkt 'Download deze gratis poster' waarschijnlijk ...
De hele dag door verwerken we prikkels uit onze omgeving.
Hoe komt het dat we sommige gebeurtenissen wel opslaan in ons geheugen en andere niet? Gino Camp gaf hier in zijn lezing '12 bouwstenen voor effectieve didactiek' antwoord op. En of je nu online ...
Een tof idee tijdens de Kinderboekenweek: stellingenwandeling.
Laat leerlingen een tekst lezen. Zorg voor een aantal stellingen die betrekking hebben op de inhoud van de tekst. In groepjes lopen de leerlingen langs de stellingen en noteren ze voors en ...
Afgelopen maand vond weer de jaarlijkse audit plaats, waarbij het kwaliteitsmanagementsysteem van Onderwijs Maak Je Samen tegen het licht werd gehouden. De norm die gehanteerd wordt is de ISO 9001.
Dit komt neer op: zeg wat je doet, doe wat je zegt en waar ...
Je bent gevraagd om ‘de kar te trekken’ voor een veranderproject of een verbeteropdracht. Je werkt als leraar, (bouw)coördinator of specialist in de school mee aan die verandering. En je wilt je collega’s op een onderbouwde en prettige manier meenemen ...