Actueel

po/vo

Kijkje in … Toekomstbewust leiderschap

vrijdag 06 december 2019 | Webredactie OMJS

De ongelijkheid in het onderwijs blijft een van de grootste zorgen van onze tijd. En uit onderzoek blijkt dat hogere onderwijsresultaten leiden tot meer welvaart, een gezondere levensstijl en een socialere maatschappij (Teddlie & Reynolds, 2000). Hoe ...

po/vo

Bucket-Bingo-lijst

vrijdag 06 december 2019 | Webredactie OMJS

Feitelijk klopt het niet, maar we voelen allemaal dat de ‘eerste helft’ van het schooljaar er alweer zo’n beetje op zit. Tijd om te bepalen wat je dit schooljaar nog wilt gaan doen.   We hebben speciaal hiervoor een bucket-bingo-lijst gemaakt. ...

Waar de vraag ‘wat als’ toe kan leiden

vrijdag 06 december 2019 | Webredactie OMJS

Dit artikel komt uit OMJS magazine – editie 3 Tekst: Marion van Weeren Braaksma Onderwijs Maak Je Samen en Hogeschool De Kempel stelden zichzelf en elkaar de vraag: ‘Wat als we onze verschillen en overeenkomsten bundelen om boven onszelf uit te stijgen ...

Doorkijkje bij de opleiding Intern Begeleider

vrijdag 06 december 2019 | en

September 2019; we zijn vol enthousiasme gestart met het tweede jaar van de post-hbo-opleiding Intern Begeleider. Studenten hadden zin om weer aan de slag te gaan en om veel met en van elkaar te leren. We zijn trots dat we daarnaast drie nieuwe groepen ...

Gratis e-reader Creatieve Vaardigheden

vrijdag 06 december 2019 | Webredactie OMJS

Meer creativiteit in de klas! Een wens van menig onderwijsprofessional. Niet als tussendoortje, maar creativiteit en creatief denken zijn belangrijke vaardigheden om te ontwikkelen. Op 11 maart 2009 kwamen ruim 150 leraren en andere belangstellenden ...

po

Visie DIY (do it yourself)

donderdag 05 december 2019 |

Dit artikel komt uit OMJS magazine – editie 3 Gaan we onze visie herijken of gaan we met een nieuwe visie ons onderwijs herontwerpen? Samen (weer) koers bepalen! Met de juiste voorbereiding en tools zelf aan de slag. In OMJS magazine beschrijven we ...

po

Schema Deep Learning

woensdag 27 november 2019 | en

Deep Learning – of verdiepend leren – is volgens Fullan, Quinn en McEachen (2019) een nieuwe manier van leren die ervoor moet zorgen dat leerlingen echt kunnen opbloeien in de onderwijsomgeving. Maar hoe ziet Deep Learning er in de huidige ...

po/vo

Moeten we vergaderen?

maandag 11 november 2019 | Webredactie OMJS

Vergaderen: we haasten van het ene overleg naar de volgende vergadering. In veel organisaties moet er eerst vergaderd worden, voor er iets gedaan kan worden. Hoe is dat bij jouw organisatie of op school? Te veel? Dan kunnen je wellicht iets doen aan het ...

po/vo

Vriend aan het woord: Annemarie Emmen

maandag 11 november 2019 | Webredactie OMJS

Dit artikel komt uit OMJS magazine – editie 3 Door: Annelies van der Woude In gesprek met Annemarie Emmen, werkzaam op het Koning Willem I College in ’s-Hertogenbosch. Annemarie is directeur van het Vavo-College, een school voor voortgezet onderwijs ...

po/vo

Waarom aantekeningen maken het leren verrijkt

woensdag 06 november 2019 | Webredactie OMJS

Dit artikel komt uit OMJS magazine – editie 3 Door: Joyce van den Boogaard (en Romy Chatrou) Met de razendsnelle opmars van computers, smartphones en tablets lijkt het belang van zelf schrijven naar de achtergrond te verdwijnen. Niets ten nadele van ...

Stel je vraag aan

sluiten