Op 2 en 3 december 2013 bezocht Michael Fullan ons land voor de introductie van de Nederlandse vertaling van zijn recente boek Stratosphere.
Op verschillende plaatsen in ons land sprak hij voor leraren, schoolleiders, bestuurders en andere geïnteresseerd en over welke rol technologie kan spelen in het onderwijs.
Fullan neemt afstand van het voortdurend testen van leerlingen, het rigide verantwoorden van resultaten; is kritisch over de alom genoemde competenties van de 21ste eeuw; geeft zijn visie op het verbeteren van onderwijs door het kennis-gestuurd onderwijs van het verleden achter ons te laten en een nieuwe pedagogie rondom het leren van hogere orde vaardigheden te omarmen; slaat de brug tussen technologie en pedagogie en ziet de verbinding tot stand komen in zijn opvattingen over “systeeminnovatie”.
Hier vindt u een korte impressie van zijn bezoek in de vorm van enkele tweets:
We zijn er klaar voor; een volle aula op de #KPZ. Masterclass #Fullan gaat zo starten. #debrink #OMJS pic.twitter.com/Ur2m86BNyp
— Job (@Jobchristians) December 2, 2013
Zeven competenties voor #schoolleiders. #Michael #Fullan. pic.twitter.com/yN5wBxNJjr
— Tom Roetert (@RoetertTom) December 2, 2013
Succesvolle scholen zijn scholen die sterk zijn in samenwerken. #Fullan
— Ilse van Hal (@ilsevanhal) December 2, 2013
Dag twee #fullan van start in Deurne #omjs#debrink. pic.twitter.com/hfCSVUbTb3
— Judith Blanjaar (@judithblanjaar) December 3, 2013
Michael #Fullan in Willibrordhaeghe Deurne laat een zaal vol onderwijs mensen op het puntje van hun stoel zitten. pic.twitter.com/RvGwjdD8UF
— Hans M. Tromp (@HansTromp) December 3, 2013
Voor wie #fullan zag deze week: Zeer verhelderende blog van Parm Manor School Toronto: http://t.co/FG8JdKMwrB
— frans schouwenburg (@allfrans) December 4, 2013