leestijd:

Binnenkort verschijnt de Nederlandse vertaling van The Joy of Leadership van Tal Ben-Shahar & Angus Ridgway. Positief Leiderschap, Hoe positieve psychologie jouw impact kan vergroten is een boek over werken met plezier. Werken op een manier waar je gelukkig van wordt. Werk dat je zinvol vindt. Werk waarin je je passie kwijt kunt. En werk waarin je in verbinding staat met anderen. Na het boek ‘Van wie is dit aapje?’ komt Onderwijs Maak Je Samen met een aanvulling op haar managementreeks die gebaseerd is op leidinggeven binnen elke context.

Direct bestellen

Positief LeiderschapPositief Leiderschap is geschreven vanuit de wetenschap van positieve psychologie en bekijkt positief leiderschap niet als een vorm waarin we meer optimistisch zijn, maar als een zelfbewuste aanpak om de beste versie van onszelf te worden. Duidelijke accenten, reflecterende vragen, aansprekende voorbeelden en goed gekozen metaforen leren de lezer zichzelf en zijn collega’s te versterken en resultaten te verbeteren. Heel leesbaar én direct in de praktijk inzetbaar. De belangrijkste conclusie uit dit boek is dat we invloed hebben op ons eigen geluk. Hoe makkelijker je zaken voor elkaar krijgt, mensen meekrijgt en je doelen kunt behalen, hoe groter je geluksgevoel. Gelijkwaardigheid en een goede onderlinge relatie met anderen zijn daarbij bepalend, niet macht en positie.

Het factor 10-effect
Positief Leiderschap neemt je als lezer mee in de complexiteit van de wereld waarin we leven. De auteurs willen een bijdrage leveren aan die wereld door het herdefiniëren van leiderschapsontwikkeling. Het boek is gebaseerd op het factor 10-programma, een programma met prestatieverhogende interventies voor duurzaam succes en voldoening. Ofwel: voor het factor 10-effect. De aandachtsgebieden Kracht, Welzijn, Aandacht, Relaties en Doelbewustheid vervullen daarin een belangrijke rol. De unieke combinatie van kennisgebieden van de auteurs stelde hen in staat een leiderschapsprogramma te ontwikkelen dat middelen met elkaar combineert die van oudsher als onverenigbaar werden beschouwd. Ze bieden ruimte voor vernieuwing, ontkrachten mythes en introduceren een evenwichtige aanpak. De elementen van de aanpak zijn duidelijk uitgelegd en je leest hoe ze in verschillende situaties worden toegepast en hoe ze met elkaar verbonden zijn.

Van invloed naar impact
Dit boek bewijst dat gedragsverandering beslist geen verloren zaak is. Door de combinatie van mentale kracht en een aanhoudende inspanning om gezondere gewoontes te ontwikkelen, kun je de leider worden die je altijd al had willen zijn. Een aanrader voor iedereen die zich wil ontwikkelen tot het type leider dat de wereld nu nodig heeft!

Bekijk de inhoudsopgave.
Download de poster.

Product-en bestelinformatie
In de voorverkoop te verkrijgen via de webwinkel van Onderwijs Maak Je Samen voor € 29,95 (inclusief btw, exclusief verzendkosten).
Hardcover, 272 pagina’s, 2 steunkleuren
Auteurs: Tal Ben-Shahar & Angus Ridgway
Bewerkt door: Martine Creemers (Onderwijs Maak Je Samen)
Taal: Nederlands (Vertaling: Eefke de Groot, Thusana Talen)
ISBN: 978-90-79336-27-2
Eerste Nederlandse druk: 2018
Uitgeverij: Uitgeverij OMJS BV

Stel je vraag aan

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent

Ik geef toestemming om nieuwsbrieven te ontvangen van Onderwijs Maak Je Samen.