Dit artikel komt uit OMJS magazine – editie 3
Tekst: Sanne Voorzee
Begin oktober heeft de eerste editie plaatsgevonden van de nu jaarlijks terugkerende studiereis naar Wales. Deze studiereis is exclusief voor de deelnemers aan de opleiding ...
De ongelijkheid in het onderwijs blijft een van de grootste zorgen van onze tijd. En uit onderzoek blijkt dat hogere onderwijsresultaten leiden tot meer welvaart, een gezondere levensstijl en een socialere maatschappij (Teddlie & Reynolds, 2000). Hoe ...
Dit artikel komt uit OMJS magazine – editie 3
Gaan we onze visie herijken of gaan we met een nieuwe visie ons onderwijs herontwerpen? Samen (weer) koers bepalen! Met de juiste voorbereiding en tools zelf aan de slag.
In OMJS magazine beschrijven we ...
Deep Learning – of verdiepend leren – is volgens Fullan, Quinn en McEachen (2019) een nieuwe manier van leren die ervoor moet zorgen dat leerlingen echt kunnen opbloeien in de onderwijsomgeving. Maar hoe ziet Deep Learning er in de huidige ...
Dit artikel komt uit OMJS magazine – editie 3
Tekst: Annelies van der Woude
Adviseur en schrijver Annemarie Mars schreef meerdere bekroonde boeken en brengt complexe veranderprocessen terug naar de essentie. “Bij veranderingen draait het om het ...
Dit artikel komt uit OMJS magazine – editie 3
Tekst: Marion van Weeren Braaksma
In zijn nieuwe boek Nuance introduceert Michael Fullan een nieuwe loot aan de leiderschapsstam: genuanceerd leiderschap. Wat bedoelt hij daarmee? En wat betekent dat in de ...
De complexe tijd waarin we leven vraagt volgens onderwijsdenker Michael Fullan om een nieuw type leider om onze (klein)kinderen te verzekeren van een goede toekomst. Deze zogeheten ‘genuanceerde leider’ is in staat om tot de essentie door te dringen en om ...
Herregistreren als schoolleider? Schrijf je in voor één van onze drie herregistratiemodules, de opleiding tot interim-directeur of studiereis naar Zuid-Afrika. Allen gecertificeerd!
Met het volgen van drie leermodules in vier jaar voldoe je aan de eisen ...
Dit artikel komt uit OMJS magazine – editie 2.
Tekst: Annelies van der Woude
Ondanks het harde werken en alle goede bedoelingen ontbrak het de afgelopen jaren op basisschool De Doolgaard in Horst aan een professionele kwaliteitscultuur en een doorgaande ...
Dit artikel komt uit OMJS magazine – editie 2.
Tekst: Marion van Weeren-Braaksma
Scholen willen leerlingen in staat stellen zich staande te houden in de wereld van vandaag en die van morgen. Daarvoor is het nodig om de ...