Kindvolgsysteem Looqin

po

Reviews ‘Grip op competenties’

woensdag 05 december 2018 |

In 2018 verscheen Grip op competenties, ontwikkeling bij kinderen zien en waarderen. We hebben enkele gebruikersreviews ontvangen van lezers. "Het boek is helpend voor studenten die gevoelig zijn om op een andere manier naar ontwikkeling van met name jonge ...

po

Een kindportret uit boek Grip op competenties

woensdag 14 november 2018 |

  In Grip op competenties beschrijft prof. Ferre Laevers samen met co-auteur Wilma van Esch in een voor hen kenmerkende mix van theorie en praktische voorbeelden de tien domeinen waarbinnen mensen zich ontwikkelen. De bril die zij aanreiken, toont ...

po

Hoe kijken jouw kinderen naar zichzelf wat betreft hun welbevinden, sociale veiligheid, betrokkenheid en competentiebeleving?

vrijdag 07 september 2018 | en

Benieuwd hoe jouw kinderen naar zichzelf kijken wat betreft hun welbevinden, sociale veiligheid, betrokkenheid en competentiebeleving? Meld je dan aan voor de Pilot van Looqin2u! Met Looqin2u krijg je duidelijkheid over onder andere de beleving van de ...

po

Van prestatiegericht naar competentiegericht

vrijdag 22 juni 2018 | en

De manier van kijken naar de cognitieve ontwikkeling heeft de laatste jaren een spectaculaire verschuiving ondergaan. Met de competentiegerichte benadering, klinkt er een ander geluid als het om output gaat (Laevers, 2018). In de afgelopen decennia heeft ...

Nieuwe uitgave Prof. dr. Ferre Laevers en Wilma van Esch

maandag 09 april 2018 |

In het leven leer je, op school leer je leven. Uiteindelijk zijn alle professionals die werkzaam zijn in het onderwijs dan ook gericht op het versterken van de vermogens van hun leerlingen. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Prof. dr. Ferre Laevers en Wilma van ...

Nieuw: de zelfevaluatie van kindvolgsysteem Looqin

dinsdag 18 juli 2017 | en

De zelfevaluatie Looqin2u is een product en een aanvulling van procesgericht kindvolgsysteem Looqin PO om leerlingen over hun welbevinden, veiligheidsbeleving, hun betrokkenheid en competenties te bevragen. Het geeft kinderen van de basisschool een stem ...

po

Hoeken en spel bij kleuters; hoe creëer ik een rijk milieu?

maandag 06 maart 2017 | en

Een rijk milieu is een absolute voorwaarde om kinderen betrokken te maken. De gedrevenheid van kinderen om greep te krijgen op de werkelijkheid, vraagt om een gevarieerd aanbod van materialen en activiteiten die kinderen écht aanspreken. Een milieu is rijk ...

Terugblik op de studiereis ‘Naar het land van welbevinden en betrokkenheid’

donderdag 02 maart 2017 |

Inspirerend! Dat is met afstand het meest gehoorde woord in Leuven tussen 15 en 17 februari 2017. Het heeft betrekking op de studiereis, die georganiseerd werd door Onderwijs Maak Je Samen en het Centrum voor ErvaringsGericht Onderwijs (CEGO). Met een ...

Looqin PO benaderd vanuit het inspectiekader (groep 1–2)

dinsdag 21 februari 2017 | en

Voldoet Looqin PO voor kleuters (groep 1 en 2) aan de eisen van de inspectie en is Looqin PO Cotan gecertificeerd? Met een professionele blik kijken naar kinderen. Dat is waar Looqin PO de leraren toe uitdaagt. Dit betekent dat men als professional kennis ...

Basisschool De Bras aan het woord

vrijdag 25 november 2016 | en

De leraren van basisschool de Bras gaan uit van de collectieve intuïtie en kennis van het team. In plaats van werken met vooropgezette leerlijnen kijken zij samen naar de essentie. Met procesgericht kindvolgsysteem Looqin PO krijgen zij de ruimte om op een ...

Stel je vraag aan

sluiten