In zijn boek 'Finnish Lessons' vertelt Pasi Sahlberg de geschiedenis van de Finse onderwijsvernieuwing.
Hij beschrijft hoe de Finse strategie en tactiek verschillen van die van de wereldwijde onderwijsvernieuwings-beweging. Het boek gaat in op de rol van ...
In Zelfregulatie in een notendop komen diverse afbeeldingen, tools & posters voor. Hierbij vind je de betreffende downloads:
Werkmodellen & posters:
Hoofdstuk 1
Tabel: Specifieke toelichting op de term ‘zelfregulering’ (blz. 16)
Afbeelding: ...
Gisteren is door de PO-raad en andere maatschappelijk betrokken partners, waaronder Onderwijs Maak Je Samen, een campagne gedeeld om het onderwijs, kinderopvang en ouders te steunen in wat zij op dit moment realiseren voor ruim anderhalf miljoen ...
"Eén maand geleden ontdekte ik via deze nieuwsbrief de 5 minuten spellen. Dit maakte me nieuwsgierig. Vooral 5 minuten geluk trok me erg aan gezien ik dagelijks in mijn klas op verschillende manieren rond geluk werk.
Zo start onze dag in de ...
In Leergesprekken in een notendop komen diverse afbeeldingen, tools & posters voor. Hierbij vind je de betreffende downloads:
Werkmodellen & posters:
Hoofdstuk 1
Afbeelding: Opbrengstgericht werken in 4D (blz. 15)
Afbeelding: De driehoek ...
In oktober 2016 was Michael Fullan, samen met zijn collega Joanne Quinn in Nederland. Onderwijs Maak Je Samen had een ochtend de tijd om Fullan en Quinn enkele vragen te stellen over hun nieuwe boek ‘De Verbindende schoolleider’.
De komende ...
'Heeft het onderwijs baat bij kennis over de hersenen?' 'Kunnen inzichten in cognitieve processen helpen om de leerprestaties en studiemotivatie van de leerling te verbeteren?' 'Nee', zei de eminente onderwijskundige John Bruer in 1997, en hij voegde eraan ...
Onderwijs Maak Je Samen heeft in mei in meettocreate een boekbespreking georganiseerd voor geïnteresseerden over een boek uit onze leiderschapsreeks:
Vrijheid in Verandering – leidinggeven; complex of toch simpel, door Michael Fullan
Dit boek is ...
5 minuten taal biedt korte activiteiten om verschillende taalvaardigheden te herhalen en in te oefenen. Het verbinden van bewegen, nadenken en samenwerken tijdens de activiteiten zorgt ervoor dat kinderen spelenderwijs taal leren. Het interactief leren biedt ...