Agenda

16 mei

Studiedag Leidinggeven aan de onderbouw – Utrecht – 16 mei 2017

Studiedag

Inclusief: Leiding geven aan mezelf Als leidinggevende zie je de school als een geheel met een doorgaande lijn. Een geheel dat gekenmerkt wordt door een bepaalde organisatiestructuur en dat bestaat uit diverse groepen leerlingen en professionals. Zelf heb je misschien enkele jaren ervaring binnen een bepaalde groep wat leidt tot een expertise op een bepaald […]

Meer info en aanmelden
18 mei

Studiedag Communicatieplan ‘light’; authentiek profileren – Utrecht – 18 mei 2017

Studiedag

Inclusief: het notitieboek ‘Leiding geven aan mezelf‘ én ‘Mijn notitieboek‘ In navolging op het Schoolplan ‘light’ ontwikkelde Onderwijs Maak Je Samen het Communicatieplan ‘light’. Het uitgangspunt voor dit document is authentieke communicatie/profilering vanuit de schoolidentiteit. Het document geeft je houvast voor het ontwikkelen van een eenvoudig te volgen communicatiestrategie en helpt je om doelstellingen te […]

Meer info en aanmelden
22 mei

Schoolreis; bezoek drie scholen op één dag! – Utrecht – 22 mei 2017

Studiedag

Onderwijs Maak Je Samen organiseert een schoolreis voor leraren, IB’ers, coördinatoren en schoolleiders in het Primair Onderwijs die bezig zijn met het herontwerpen van het onderwijs op de eigen school. Gedurende de dag ontvangen de deelnemers verschillende tools, kijk- en procestips om het veranderproces in de eigen school vorm te geven.

Meer info en aanmelden
24 mei

Studiedag Formatief toetsen en differentiatie – Utrecht – 24 mei 2017

Studiedag

Inclusief: 5 minuten formatief + Cijfers geven werkt niet (Didactief) Vanuit verschillende onderzoeken (William, Marzano, Hattie, Sluijsmans) worden inzichten gegeven over het bewezen nut van formatief toetsen en wordt het model onderbouwd. Vanuit de theorie wordt een aanbod aan activerende werkvormen gegeven om vanuit verschillende vakgebieden en in verschillende leerfases formatief toetsen praktisch toe te passen […]

Meer info en aanmelden
31 mei

Studiedag Formatief toetsen en differentiatie – Utrecht – 31 mei 2017

Studiedag

Inclusief: 5 minuten formatief + Cijfers geven werkt niet (Didactief) Vanuit verschillende onderzoeken (William, Marzano, Hattie, Sluijsmans) worden inzichten gegeven over het bewezen nut van formatief toetsen en wordt het model onderbouwd. Vanuit de theorie wordt een aanbod aan activerende werkvormen gegeven om vanuit verschillende vakgebieden en in verschillende leerfases formatief toetsen praktisch toe te passen […]

Meer info en aanmelden
08 jun

Schoolreis; bezoek drie scholen op één dag – Utrecht – 8 juni 2017

Studiedag

Onderwijs Maak Je Samen organiseert een schoolreis voor leraren, IB’ers, coördinatoren en schoolleiders in het Primair Onderwijs die bezig zijn met het herontwerpen van het onderwijs op de eigen school. Gedurende de dag ontvangen de deelnemers verschillende tools, kijk- en procestips om het veranderproces in de eigen school vorm te geven.

Meer info en aanmelden
21 jun

Studiedag Formatief toetsen en differentiatie – Utrecht – 21 juni 2017

Studiedag

Inclusief: 5 minuten formatief + Cijfers geven werkt niet (Didactief) Vanuit verschillende onderzoeken (William, Marzano, Hattie, Sluijsmans) worden inzichten gegeven over het bewezen nut van formatief toetsen en wordt het model onderbouwd. Vanuit de theorie wordt een aanbod aan activerende werkvormen gegeven om vanuit verschillende vakgebieden en in verschillende leerfases formatief toetsen praktisch toe te passen […]

Meer info en aanmelden
06 sep

Studiedag Een goede start van het schooljaar maak je samen! Over positieve groepsvorming – Helmond – 6 september 2017

Studiedag

Een goede groep vormen staat aan het begin van het schooljaar centraal; elkaar (weer) leren kennen, de leraar leren kennen, de regels en afspraken bespreken. Met elkaar de basis leggen voor een fijn leer- en leefklimaat. Wat vraagt dit van leraar en leerlingen? En hoe zorg je voor ‘onderhoud’ van dit proces ook gedurende het schooljaar?

Meer info en aanmelden
13 sep

Studiedag Een goede start van het schooljaar maak je samen! Over positieve groepsvorming – Utrecht – 13 september 2017

Studiedag

Een goede groep vormen staat aan het begin van het schooljaar centraal; elkaar (weer) leren kennen, de leraar leren kennen, de regels en afspraken bespreken. Met elkaar de basis leggen voor een fijn leer- en leefklimaat. Wat vraagt dit van leraar en leerlingen? En hoe zorg je voor ‘onderhoud’ van dit proces ook gedurende het schooljaar?

Meer info en aanmelden
18 sep

Studiedag Formatieve evaluatie en differentiatie – Utrecht – 18 september 2017

Studiedag

Vanuit verschillende onderzoeken (William, Marzano, Hattie, Sluijsmans) worden inzichten gegeven over het bewezen nut van formatief toetsen en wordt het model onderbouwd. Vanuit de theorie wordt een aanbod aan activerende werkvormen gedaan. Werkend met formatieve werkvormen ontstaat de behoefte om te differentiëren. Hoe geef je differentiatie in jouw context vorm?

Meer info en aanmelden
02 okt

Schoolreis: bezoek drie scholen op één dag – Utrecht – 2 oktober 2017

Studiedag

Onderwijs Maak Je Samen organiseert een schoolreis voor leraren, IB’ers, coördinatoren en schoolleiders in het Primair Onderwijs die bezig zijn met het herontwerpen van het onderwijs op de eigen school. Gedurende de dag ontvangen de deelnemers verschillende tools, kijk- en procestips om het veranderproces in de eigen school vorm te geven.

Meer info en aanmelden
10 okt

Studiedag Schoolplan ‘light’ – Utrecht – 10 oktober 2017

Studiedag

Het in concept ‘vullen’ van het schoolplan ‘light’ (14 A4-tjes, 6 hoofdstukken, 4 wettelijke eisen) is de kern van deze bijeenkomst. Samen werken, samen leren, de collegiale dialoog en vooral veel praten/denken over de toekomst van het onderwijs op ieders school staan deze cursus centraal. Daarnaast krijgen deelnemers ‘tips en tools’ mee over hoe ze hun team(s) op inspirerende wijze (mede) eigenaar van het schoolplan ‘light’ kunnen maken. Diverse voorbeeld documenten die aan het schoolplan gerelateerd kunnen worden zullen deze training gedeeld en uitgewisseld worden.

Meer info en aanmelden
10 okt

Studiedag Leidinggeven aan veranderingsprocessen – Utrecht – 10 oktober 2017

Studiedag

Het centrale thema van deze studiedag is ‘Leidinggeven aan veranderingsprocessen’, zowel vanuit het perspectief van de projectleider als vanuit het management van de school. Deze training biedt deelnemers inzicht in veranderingsprocessen en reikt de deelnemers concrete tools en modellen aan die het veranderingsproces van de school ondersteunen, verbeteren en verdiepen.

Meer info en aanmelden
19 okt

Studiedag Communicatieplan ‘light’; authentiek profileren – Utrecht – 19 oktober 2017

Studiedag

Hoe communiceer je als school op een effectieve manier die bijdraagt aan het authentiek profileren van de school? In deze training leer je meer over de belangrijkste begrippen voor schoolcommunicatie, doe je inspiratie op voor het authentiek profileren van jouw school en krijg je kaders en werkvormen aangereikt om hiermee zelf aan de slag te gaan.

Meer info en aanmelden
01 nov

Studiedag Bestuursbeleidsplan ICT: jouw doorbraak in ICT, media en technologie – Utrecht – 1 november 2017

Studiedag

Gedurende deze studiedag maakt u op basis van het OMJS-kader ‘Bestuursbeleidsplan ICT Light’ een vlotte start met uw proces van visie- en beleidsontwikkeling ten aanzien van ICT en technologie. We reiken u het OMJS-werkkader aan en reiken procesvoorbeelden aan om te komen tot een bestuursbeleidsplan ICT dat gebaseerd is op de dialoog.

Meer info en aanmelden
06 nov

Studiedag Gepersonaliseerd leren – Utrecht – 6 november 2017

Studiedag

Deze studiedag geeft verdiepend inzicht in de wijze waarop uw school inhoud, betekenis en reikwijdte kan ontwikkelen ten aanzien van gepersonaliseerd leren. Met als motief om te komen tot talentontwikkeling, hogere betrokkenheid en veranderende gedeelde regie over het leerproces tussen docent en leerling. Langs zes centrale dimensies geven we gepersonaliseerd leren inhoud en betekenis en reiken we procesontwerpen aan.

Meer info en aanmelden
07 nov

Studiedag Leidinggeven aan de onderbouw – Utrecht – 7 november 2017

Studiedag

Deze training richt zich op leidinggeven die zich willen verrijken met kennis over de specifieke didactiek voor het jonge kind, inzicht willen krijgen in hun leidinggevende rol en die tools willen ontvangen om samen met de professionals in de onderbouw tot visie en ontwikkeling te komen.

Meer info en aanmelden
22 nov

Studiedag Formatieve evaluatie en differentiatie – Utrecht – 22 november 2017

Studiedag

Vanuit verschillende onderzoeken (William, Marzano, Hattie, Sluijsmans) worden inzichten gegeven over het bewezen nut van formatief toetsen en wordt het model onderbouwd. Vanuit de theorie wordt een aanbod aan activerende werkvormen gedaan. Werkend met formatieve werkvormen ontstaat de behoefte om te differentiëren. Hoe geef je differentiatie in jouw context vorm?

Meer info en aanmelden
27 nov

Studiedag 21e eeuwse vaardigheden; en dan? – Utrecht – 27 november 2017

Studiedag

Aan de hand van actuele modellen en inzichten wordt tijdens deze studiedag inhoud en betekenis verleend aan ‘leren in de 21e eeuw’ voor de leerling, maar ook voor de leraar en de school. Wat vraagt dit van de leerling, de leraar en de school? Hoe brengen we deze innovatie tot stand?

Meer info en aanmelden
27 nov

Studiedag Gespreid Leiderschap – Utrecht – 27 november 2017

Studiedag

De inzichten over leiderschap geven ideaalbeelden over de wijze van leidinggeven. Alma Harris benadert leiderschap niet vanuit het ‘hoe’ maar vanuit het ‘waar’: wie neemt bij welk onderwerp het leiderschap op? Hoe faciliteren de leidinggevenden deze informele leiders en wat vraagt dat van de organisatie?

Meer info en aanmelden
10 jan

Studiedag Gespreid Leiderschap – Utrecht – 10 januari 2018

Studiedag

De inzichten over leiderschap geven ideaalbeelden over de wijze van leidinggeven. Alma Harris benadert leiderschap niet vanuit het ‘hoe’ maar vanuit het ‘waar’: wie neemt bij welk onderwerp het leiderschap op? Hoe faciliteren de leidinggevenden deze informele leiders en wat vraagt dat van de organisatie?

Meer info en aanmelden
11 jan

Studiedag Leidinggeven aan veranderingsprocessen – Utrecht – 11 januari 2018

Studiedag

Het centrale thema van deze studiedag is ‘Leidinggeven aan veranderingsprocessen’, zowel vanuit het perspectief van de projectleider als vanuit het management van de school. Deze training biedt deelnemers inzicht in veranderingsprocessen en reikt de deelnemers concrete tools en modellen aan die het veranderingsproces van de school ondersteunen, verbeteren en verdiepen.

Meer info en aanmelden
25 jan

Studiedag Communicatieplan ‘light’; authentiek profileren – Utrecht – 25 januari 2018

Studiedag

Hoe communiceer je als school op een effectieve manier die bijdraagt aan het authentiek profileren van de school? In deze training leer je meer over de belangrijkste begrippen voor schoolcommunicatie, doe je inspiratie op voor het authentiek profileren van jouw school en krijg je kaders en werkvormen aangereikt om hiermee zelf aan de slag te gaan.

Meer info en aanmelden
26 jan

Studiedag Formatieve evaluatie en differentiatie – Helmond – 26 januari 2018

Studiedag

Vanuit verschillende onderzoeken (William, Marzano, Hattie, Sluijsmans) worden inzichten gegeven over het bewezen nut van formatief toetsen en wordt het model onderbouwd. Vanuit de theorie wordt een aanbod aan activerende werkvormen gedaan. Werkend met formatieve werkvormen ontstaat de behoefte om te differentiëren. Hoe geef je differentiatie in jouw context vorm?

Meer info en aanmelden
12 feb

Schoolreis: bezoek drie scholen op één dag – Utrecht – 12 februari 2018

Studiedag

Onderwijs Maak Je Samen organiseert een schoolreis voor leraren, IB’ers, coördinatoren en schoolleiders in het Primair Onderwijs die bezig zijn met het herontwerpen van het onderwijs op de eigen school. Gedurende de dag ontvangen de deelnemers verschillende tools, kijk- en procestips om het veranderproces in de eigen school vorm te geven.

Meer info en aanmelden
12 feb

Studiedag Bestuursbeleidsplan ICT: jouw doorbraak in ICT, media en technologie – Utrecht – 12 februari 2018

Studiedag

Gedurende deze studiedag maakt u op basis van het OMJS-kader ‘Bestuursbeleidsplan ICT Light’ een vlotte start met uw proces van visie- en beleidsontwikkeling ten aanzien van ICT en technologie. We reiken u het OMJS-werkkader aan en reiken procesvoorbeelden aan om te komen tot een bestuursbeleidsplan ICT dat gebaseerd is op de dialoog.

Meer info en aanmelden
13 mrt

Studiedag Schoolplan ‘light’ – Helmond – 13 maart 2018

Studiedag

Het in concept ‘vullen’ van het schoolplan ‘light’ (14 A4-tjes, 6 hoofdstukken, 4 wettelijke eisen) is de kern van deze bijeenkomst. Samen werken, samen leren, de collegiale dialoog en vooral veel praten/denken over de toekomst van het onderwijs op ieders school staan deze cursus centraal. Daarnaast krijgen deelnemers ‘tips en tools’ mee over hoe ze hun team(s) op inspirerende wijze (mede) eigenaar van het schoolplan ‘light’ kunnen maken. Diverse voorbeeld documenten die aan het schoolplan gerelateerd kunnen worden zullen deze training gedeeld en uitgewisseld worden.

Meer info en aanmelden
13 mrt

Studiedag Leidinggeven aan de onderbouw – Utrecht – 13 maart 2018

Studiedag

Deze studiedag richt zich op leidinggeven die zich willen verrijken met kennis over de specifieke didactiek voor het jonge kind, inzicht willen krijgen in hun leidinggevende rol en die tools willen ontvangen om samen met de professionals in de onderbouw tot visie en ontwikkeling te komen.

Meer info en aanmelden
19 mrt

Studiedag Gepersonaliseerd leren – Utrecht – 19 maart 2018

Studiedag

Deze studiedag geeft verdiepend inzicht in de wijze waarop uw school inhoud, betekenis en reikwijdte kan ontwikkelen ten aanzien van gepersonaliseerd leren. Met als motief om te komen tot talentontwikkeling, hogere betrokkenheid en veranderende gedeelde regie over het leerproces tussen docent en leerling. Langs zes centrale dimensies geven we gepersonaliseerd leren inhoud en betekenis en reiken we procesontwerpen aan.

Meer info en aanmelden
27 mrt

Studiedag 21e eeuwse vaardigheden; en dan? – Utrecht – 27 maart 2018

Studiedag

Aan de hand van actuele modellen en inzichten wordt tijdens deze studiedag inhoud en betekenis verleend aan ‘leren in de 21e eeuw’ voor de leerling, maar ook voor de leraar en de school. Wat vraagt dit van de leerling, de leraar en de school? Hoe brengen we deze innovatie tot stand?

Meer info en aanmelden
06 apr

Studiedag Formatieve evaluatie en differentiatie – Utrecht – 6 april 2018

Studiedag

Vanuit verschillende onderzoeken (William, Marzano, Hattie, Sluijsmans) worden inzichten gegeven over het bewezen nut van formatief toetsen en wordt het model onderbouwd. Vanuit de theorie wordt een aanbod aan activerende werkvormen gedaan. Werkend met formatieve werkvormen ontstaat de behoefte om te differentiëren. Hoe geef je differentiatie in jouw context vorm?

Meer info en aanmelden
19 apr

Studiedag Gespreid Leiderschap – Helmond – 19 april 2018

Studiedag

De inzichten over leiderschap geven ideaalbeelden over de wijze van leidinggeven. Alma Harris benadert leiderschap niet vanuit het ‘hoe’ maar vanuit het ‘waar’: wie neemt bij welk onderwerp het leiderschap op? Hoe faciliteren de leidinggevenden deze informele leiders en wat vraagt dat van de organisatie?

Meer info en aanmelden
15 mei

Schoolreis: bezoek drie scholen op één dag – Utrecht – 15 mei 2018

Studiedag

Onderwijs Maak Je Samen organiseert een schoolreis voor leraren, IB’ers, coördinatoren en schoolleiders in het Primair Onderwijs die bezig zijn met het herontwerpen van het onderwijs op de eigen school. Gedurende de dag ontvangen de deelnemers verschillende tools, kijk- en procestips om het veranderproces in de eigen school vorm te geven.

Meer info en aanmelden

Stel je vraag aan

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent