Ine van de Sluis

Al haar hele leven is Ine bezig met leren en onderwijs. Als kind speelde zij schooltje en jaren later werd ze juf. Na het werken met kinderen in achterstandswijken en in de kinder- en jeugdpsychiatrie wilde Ine haar kennis en vaardigheden als leerkracht en onderwijskundige verder uitdragen. Zij vond een nieuwe passie in het adviseren, begeleiden, trainen, coachen en enthousiasmeren van leerkrachten, internbegeleiders, pedagogisch medewerkers en schooldirecteuren. Dit werk inspireert Ine nog steeds dagelijks. Het is voor haar een voorrecht om elke dag opnieuw met en van elkaar te leren. Met hetzelfde doel: passend onderwijs voor iedere kind dat haalbaar is voor de leerkracht. In haar favoriete vakgebied reken- en wiskunde maakt zij de verbinding met ontwikkelingen als opbrengstgericht werken, coöperatief leren, passend onderwijs, werken met tablets , collegiaal leren en toekomstgericht onderwijs. Dat doet ze voor kinderen vanaf 2 jaar, binnen alle vormen van onderwijs, van reguliere scholen, conceptscholen, IKC’s tot scholen voor speciaal (basis) onderwijs. Voor Ine is de aansluiting bij de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen het uitgangspunt voor leren en ontwikkeling. Hierbij hoort ook het aansluiten bij de leraren en andere begeleiders van kinderen.

Naast haar werkzaamheden bij Onderwijs Maak Je Samen werkt Ine landelijk voor de PO-raad binnen het project Goed worden, goed blijven. Waarin zij scholen begeleid om de basis weer op orde te krijgen.

"Ieder kind verdient begeleiding op maat, zo ook hun begeleiders binnen de school. Samen maken we onderwijs voor ieder kind."

Mijn evenementen

10 mei

Terugkom bijeenkomst ‘Groep 3 goed onder de knie’

Training

Vooruit kijken naar groep 4;


De afgelopen periode hebben jullie met veel enthousiasme en betrokkenheid de training “Groep 3 onder de knie” gevolgd. Uit jullie reacties en evaluaties geven jullie de tip aan ons om een terugkom-bijeenkomst te organiseren zodat we het netwerk actief kunnen houden.

De training heeft zich gericht op de overgang van groep 2 naar groep 3. Wij merken dat we nu ook steeds vaker de vraag krijgen: Hoe nu de doorgaande lijn naar groep 4?”

Bij deze nodigen we jullie uit voor de terugkombijeenkomst, waarbij je één collega mee mag nemen van je eigen school. Bij voorkeur de leerkracht groep 4 of Intern Begeleider.

Inhoud van deze middag:


Zoals jullie van ons gewend zijn wordt het middag vol uitwisseling en nieuwe praktische tips. Daarnaast zoomen we in op de laatste periode van groep 3 en kijken we samen vooruit naar de overgang van groep 3 naar groep 4. We gaan vooral het gesprek aan met elkaar!

Heb je interesse, schrijf je op tijd in want vol=vol. Neem je collega mee!

Inschrijven
31 sep

Stoomcursus: Vreedzame School voor nieuwe leraren! – Nijmegen

Training

Inclusief: Mijn notitieboek

Een Vreedzame school beschouwt de klas en de school als een leefgemeenschap, waarin kinderen zich gehoord en gezien voelen, een stem krijgen en waarin kinderen leren om samen conflicten op te lossen en beslissingen te nemen. De Vreedzame school streeft ernaar om kinderen te leren:


  • op een positieve en zorgzame manier met elkaar om te gaan.

  • op een democratische manier met elkaar beslissingen te nemen.

  • constructief conflicten oplossen.

  • verantwoordelijkheid te nemen voor elkaar en voor de gemeenschap.

  • open te staan voor verschillen tussen mensen.


Leraar maakt het verschil
Als leraar op een Vreedzame School geef je de lessen en sta je als rolmodel voor de kinderen.  De principes van het programma dienen door de leraren te worden ‘voorgeleefd’. Je collega’s zijn hierin intensief geschoold en getraind. De open training is daarom speciaal ontwikkeld voor leraren die niet of nauwelijks ervaring hebben met deze aanpak. Zo kunnen ze uiteindelijk het optimale uit hun lessen en de klas halen.

Opbrengsten:

  • De deelnemers kennen de visie en uitgangspunten van De Vreedzame school.

  • De deelnemers weten wat belangrijk is in de zes blokken en kunnen dit ontwikkelen bij de kinderen.

  • De deelnemers hebben kennis en vaardigheden die nodig zijn bij het werken op een Vreedzame School.


Inschrijven
14 sep

Stoomcursus: Vreedzame School voor nieuwe leraren! – Breda

Training

Inclusief: Mijn notitieboek

Een Vreedzame school beschouwt de klas en de school als een leefgemeenschap, waarin kinderen zich gehoord en gezien voelen, een stem krijgen en waarin kinderen leren om samen conflicten op te lossen en beslissingen te nemen. De Vreedzame school streeft ernaar om kinderen te leren:


  • op een positieve en zorgzame manier met elkaar om te gaan.

  • op een democratische manier met elkaar beslissingen te nemen.

  • constructief conflicten oplossen.

  • verantwoordelijkheid te nemen voor elkaar en voor de gemeenschap.

  • open te staan voor verschillen tussen mensen.


Leraar maakt het verschil
Als leraar op een Vreedzame School geef je de lessen en sta je als rolmodel voor de kinderen.  De principes van het programma dienen door de leraren te worden ‘voorgeleefd’. Je collega’s zijn hierin intensief geschoold en getraind. De open training is daarom speciaal ontwikkeld voor leraren die niet of nauwelijks ervaring hebben met deze aanpak. Zo kunnen ze uiteindelijk het optimale uit hun lessen en de klas halen.

Opbrengsten:

  • De deelnemers kennen de visie en uitgangspunten van De Vreedzame school.

  • De deelnemers weten wat belangrijk is in de zes blokken en kunnen dit ontwikkelen bij de kinderen.

  • De deelnemers hebben kennis en vaardigheden die nodig zijn bij het werken op een Vreedzame School.


Inschrijven

Stel je vraag aan Ine

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent