Joyce van den Boogaard

Joyce focust zich op het primaire proces in de klas. Zowel het hebben van een juiste pedagogische leerkrachtstijl als een sterke didactische aanpak staan volgens haar aan de basis van hoge leeropbrengsten. Door haar enthousiasme en praktische insteek kan zij op scholen de bal snel aan het rollen brengen.  


Vanuit vier invalshoeken kan ze het onderwijs benaderen. Ze heeft ervaring als leerkracht in het basisonderwijs, ze ontwikkelt lesprogramma’s voor meerdere doelgroepen en weet in haar huidige rol als onderwijsadviseur leerkrachten in actie te zetten. Daarnaast is ze docent in het hoger beroepsonderwijs. Dankzij deze ervaringen weet zij binnen professionaliseringstrajecten de verbinding tussen theorie en praktijk bijzonder goed te leggen. Het kind staat daarbij altijd centraal; zij moeten lekker in hun vel zitten en hoog betrokken zijn. Dat zijn de voorwaarden om te leren!


 Haar expertises zijn:




  • Activerende didactiek (effectieve instructies/zes fasen model)

  • Coöperatief leren i.c.m. DenkBeelden

  • Groepsvormingsprocessen en sociaal- emotionele ontwikkeling

  • Didactische mogelijkheden van ICT

  • Gecertificeerd Vreedzame School trainer


Wat zeggen scholen over haar:




  • “Deskundig en inspirerend”

  • “Op een vlotte manier iets aan de man brengen”

  • “Enthousiast, boeiend”


"Samen komen is een begin, samen blijven is een proces, samen werken is succes."

Mijn activiteiten

Studiereis Leuven. Naar het land van welbevinden & betrokkenheid

Studiereis

Wil jij op reis naar het land van welbevinden en betrokkenheid om daar te leren van het Vlaamse onderwijs? De studiereis naar Leuven bevat een rijk programma met bevlogen sprekers, betekenisvolle werksessies en inspirerende schoolbezoeken.

Gratis informatiebijeenkomst DenkBeelden

Informatiebijeenkomst

Ben je op zoek naar een praktijkgerichte aanpak die jouw onderwijs in de juiste balans brengt met de visuele 21e eeuw en de daarvoor benodigde (denk)vaardigheden?
Dan is DenkBeelden misschien ook voor jouw school een nieuwe didactische werkwijze, die aansluit op eigentijds leren waarin 21eeeuwse vaardigheden, hogere orde denkvaardigheden, studievaardigheden, informatie en technologie een grote rol spelen. DenkBeelden sluit aan op elke methode en onderwijsconcept. Maak in deze informatiebijeenkomst zelf kennis met DenkBeelden, de praktijk, werkwijze en effecten.

Meer leerplezier in groep 4

Training

In deze training ga je de nadruk verleggen van ‘werken in groep 4’ naar ‘betekenisvol leren’ in groep 4. We gaan kritisch kijken naar de doelen van dit leerjaar en ervaren hoe je betekenisvolle en spel-georiënteerde activiteiten kunt koppelen aan deze doelen. Een van deze manieren is werken met een circuit. Kinderen vinden dit een prettige werkwijze en de betrokkenheid is groot.

De overgang van groep 2 naar groep 3: hoeken en spelontwikkeling in groep 3

Training

Spelen vormt in kleutergroepen een leidende activiteit. Het is dé manier waarop jonge kinderen zich ontwikkelen. Zodra leerlingen naar groep 3 gaan, schuift de focus op spel meer naar de achtergrond. Tijdens deze training ontdek je hoe je spel meer aandacht kunt geven in groep 3.

De overgang van groep 2 naar groep 3: groep 3 onder de knie

Training

De overgang van groep 2 naar groep 3 is voor jonge kinderen een spannende en uitdagende fase. De nadruk komt meer te liggen op het werken dan op het spelen. Leraren merken dit ook aan kinderen. De overgang wordt vaak als te groot ervaren. Om de betrokkenheid, actieve houding en nieuwsgierigheid van deze jonge kinderen te behouden of te verhogen is vooral een betekenisvol en gedifferentieerd taal-, lees-, en rekenaanbod nodig.

Kritisch denken en creatief vermogen

Training

Direct roepen? Meteen oordelen? Snel invullen? Niet ‘nadenken’? Is dit herkenbaar bij jou in de groep? Tijdens deze training ontdek je via diverse werkvormen hoe je kinderen uit jouw groep een structuur kunt bieden om creatief en vooral kritisch na te denken.

Groep 7/8 op volle kracht

Training

Aan de hand van een (korte)analyse, een werkboek en een draaiboek levert deze succesvolle aanpak een positieve bijdrage/ impuls aan een hogere score op de Eindtoets.
Daarnaast vergroot deze aanpak de bewustwording van de eigen ‘cirkel van invloed’, de focus op resultaten en de aandacht voor zowel het eindproduct als het proces.

Goede vraag! Ga praktisch aan de slag met … onderzoekend en ontwerpend leren

Training

In het onderwijs willen wij graag aansluiten bij een juiste manier van leren. Een aanpak die vanuit onze natuur het best aansluit bij onze behoeften. Vooral in een tijd waarin de ontwikkelingen buiten de school sneller lijken te gaan dan ooit, is het van belang om te investeren in het aanleren en ontwikkelen van de juiste vaardigheden. Onderzoekend en ontwerpend leren biedt hier een antwoord op!

Stel je vraag aan Joyce

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent