Joyce van den Boogaard

Joyce focust zich op het primaire proces in de klas. Zowel het hebben van een juiste pedagogische leerkrachtstijl als een sterke didactische aanpak staan volgens haar aan de basis van hoge leeropbrengsten. Door haar enthousiasme en praktische insteek kan zij op scholen de bal snel aan het rollen brengen.  


Vanuit vier invalshoeken kan ze het onderwijs benaderen. Ze heeft ervaring als leerkracht in het basisonderwijs, ze ontwikkelt lesprogramma’s voor meerdere doelgroepen en weet in haar huidige rol als onderwijsadviseur leerkrachten in actie te zetten. Daarnaast is ze docent in het hoger beroepsonderwijs. Dankzij deze ervaringen weet zij binnen professionaliseringstrajecten de verbinding tussen theorie en praktijk bijzonder goed te leggen. Het kind staat daarbij altijd centraal; zij moeten lekker in hun vel zitten en hoog betrokken zijn. Dat zijn de voorwaarden om te leren!


 Haar expertises zijn:




  • Activerende didactiek (effectieve instructies/zes fasen model)

  • Coöperatief leren i.c.m. DenkBeelden

  • Groepsvormingsprocessen en sociaal- emotionele ontwikkeling

  • Didactische mogelijkheden van ICT

  • Gecertificeerd Vreedzame School trainer


Wat zeggen scholen over haar:




  • “Deskundig en inspirerend”

  • “Op een vlotte manier iets aan de man brengen”

  • “Enthousiast, boeiend”


"Samen komen is een begin, samen blijven is een proces, samen werken is succes."

Mijn activiteiten

Studiereis Leuven, naar het land van welbevinden & betrokkenheid

Studiereis

Tijdens deze reis ervaar je, mede dankzij onze Vlaamse partner CEGO, hoe scholen in België invulling geven aan de begrippen 'welbevinden' en 'betrokkenheid'.

Verdiepend leren: aan de slag met onderzoekend en ontwerpend leren

Training

Om de nieuwsgierigheid en onderzoekende houding van leerlingen te stimuleren, werken we in het onderwijs steeds vaker vanuit de methodiek van het onderzoekend en ontwerpend leren. Tijdens deze training ga je vanuit de theorie hier praktisch mee aan de slag. Je ervaart hoe je het initiatief meer bij de leerlingen kunt leggen, je leert verschillende tools kennen die je kunt inzetten in jouw groep en op jouw school en je ervaart hoe je samen met de leerlingen onderzoek kunt uitvoeren.

Verdiepend leren door de inzet van DenkBeelden

Training

Wil jij met jouw groep van oppervlakkig naar verdiepend leren? Wil jij graag nieuwe mogelijkheden ontdekken om de betrokkenheid van leerlingen te vergroten tijdens jouw instructieles? Zoek jij naar tools om het kritisch denken en de actieve houding van leerlingen te vergroten? Ontdek dan de mogelijkheden van de didactiek van DenkBeelden.

Groep 3 onder de knie: De overgang van groep 2 naar groep 3

Training

De overgang van groep 2 naar groep 3 is voor jonge kinderen een spannende en uitdagende fase. De nadruk komt meer te liggen op het werken dan op het spelen. Leraren merken dit ook aan kinderen. De overgang wordt vaak als te groot ervaren. Om de betrokkenheid, actieve houding en nieuwsgierigheid van deze jonge kinderen te behouden of te verhogen is vooral een betekenisvol en gedifferentieerd taal-, lees-, en rekenaanbod nodig.

Stel je vraag aan Joyce

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent

    Ik geef toestemming om nieuwsbrieven te ontvangen van Onderwijs Maak Je Samen.