Kim Gerats

Al van jongs af aan is Kim geboeid in en door het onderwijs. Na het volgen van de academische lerarenopleiding primair onderwijs heeft zij haar studie voortgezet in het onderwijskundig ontwerp en advisering. Daarnaast heeft zij geruime tijd ervaring opgedaan als leraar in het regulier en speciaal onderwijs en heeft zij binnen deze laatste onderwijssector gewerkt als schoolpedagoog en ambulant begeleider.

Tijdens haar studie heeft Kim een grootschalig project uitgevoerd voor de NTR, waarvoor zij in samenwerking met Het Klokhuis een lesprogramma heeft ontwikkeld vanuit het principe van onderzoekend en ontwerpend leren.

Door haar brede achtergrondkennis en ervaringen in het praktijkgericht werken vanuit wetenschappelijke theorieën onderschrijft Kim het belang van het koppelen van theorie aan praktijk. Zij kent de overtuiging dat dit bijdraagt aan een goede basis voor het creëren van een optimale leersituatie voor zowel leraren als leerlingen, waarbij een sterk pedagogisch-didactisch klimaat voorop staat.

Kim is consciëntieus, enthousiast en door haar eigen ervaringen vanuit de dagelijkse praktijk weet ze waar ze over praat. Haar doel is goed aan te sluiten bij de wensen in het onderwijs en met nieuwe inzichten te inspireren om tot vernieuwing of verandering te komen.

Haar expertisegebieden zijn: onderzoekend en ontwerpend leren, leergesprekken, zelfregulerend leren, de post-hbo-opleiding Intern Begeleider en Looqin.

The most valuable resource that all teachers have is each other. Without collaboration our growth is limited to our own perspectives (R. J. Meehan).

Mijn activiteiten

Schoolreis: bezoek drie scholen op één dag

Studiedag

Veel scholen zijn bezig met een herontwerp of aanscherping van hun onderwijsconcept. Zij zoeken naar passende onderwijsvormen die meer recht doen aan de brede ontwikkeling van kinderen en die de organisatie van het leren dichter bij het kind en de professional brengt. Ook op zoek naar onderwijs dat recht doet aan de persoonlijke ontwikkeling van kinderen in de 21e eeuw?

Kritisch denken en creatief vermogen

Training

Direct roepen? Meteen oordelen? Snel invullen? Niet ‘nadenken’? Is dit herkenbaar bij jou in de groep? Tijdens deze training ontdek je via diverse werkvormen hoe je kinderen uit jouw groep een structuur kunt bieden om creatief en vooral kritisch na te denken.

Post-hbo-opleiding Intern begeleider

post-hbo-opleiding

CPION erkende opleiding tot intern begeleider. Download de brochure. Onze visie op de rol van intern begeleider Deze unieke opleiding is voor alle toekomstige of startende intern begeleiders. Jij vormt, samen met de schoolleider, het onderwijskundig managementteam en bent dé spil in ondersteuning van leraren bij hun eigen professionele ontwikkeling. Iedere (toekomstige) intern begeleider dient […]

Stel je vraag aan Kim

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent

    Ik geef toestemming om nieuwsbrieven te ontvangen van Onderwijs Maak Je Samen.