Martine Creemers

Na 7 jaar als leerkracht in het primair onderwijs te hebben gewerkt, werd Martine geprikkeld en uitgedaagd om meer te doen met alle ontwikkelingen en onderzoeken binnen het onderwijs van deze eeuw.

Martine haalt haar inspiratie en energie uit het verbinden en ontwikkelen van nieuwe inzichten aan het hedendaagse leren in de praktijk. Ze begeleidt teams in het primair en voortgezet onderwijs bij het vormgeven en uitvoeren van een visie op leren. Het gaat daarbij niet alleen om het cognitieve leren, maar over een brede definitie van leren voor zowel leerling als professional.

Onderwerpen waar zij zich vooral mee bezig houdt zijn: visieontwikkeling – van visie tot praktijk, werken aan/in een lerende organisatie, professionaliseren door collegiaal leren, onderwijsontwikkelingen jonge kind, passend onderwijs – (hoog)begaafdheid.

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder." ...Onderwijs maak je samen...

Mijn activiteiten

Visiteren is investeren (PO)

Training

In een zesdaags 'train de trainer'-programma komen alle essentiële onderdelen van collegiale visitaties aan bod. De training is opgesplitst in twee delen (drie trainingsbijeenkomsten en drie bijeenkomsten oefenvisitatie), zodat je het geleerde meteen in praktijk kunt brengen. Aan het einde van de training heb je een praktijkervaring ‘collegiaal visiteren’ opgedaan en heb je tevens op hoofdlijnen een visitatiekader ontwikkeld voor je eigen organisatie.

Leidinggeven aan de onderbouw

Studiedag

Deze training richt zich op leidinggevenden die meer willen weten over het specifieke karakter van het kleuteronderwijs, zodat zij de kwaliteit van de onderbouw beter kunnen beoordelen en gesprekken kunnen voeren over wat er speelt in de praktijk. De training levert kennis, inzichten en tools op waarmee je samen met de professionals in de onderbouw tot visie en ontwikkeling kunt komen.

Studiereis Zuid-Afrika; naar het land van Apart & Samen

Studiereis

Tijdens de studiereis Zuid-Afrika bezoek je de verschillende lagen van het onderwijssysteem, diverse typen scholen (privé en openbaar) en ontmoet je leraren en schoolleiders met verschillende achtergronden. De rijke ervaring die je opdoet, helpt je te reflecteren op je eigen schoolsituatie. Hoe worden Zuid-Afrikaanse kinderen voorbereid op de veelkleurige en complexe samenleving waar ze ooit deel van zullen uitmaken? Liggen onze (maatschappelijke) opdrachten niet dichter bij elkaar dan we denken?

Mijn artikelen

po/vo
19/03 in actueel

Online leidinggeven

po/vo

Stel je vraag aan Martine

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent

    Ik geef toestemming om nieuwsbrieven te ontvangen van Onderwijs Maak Je Samen.