Yorick Saeijs

Mijn passie en basis heb ik opgedaan in het primair onderwijs. Ik ben vanaf het begin op zoek geweest naar de mogelijkheden van slim leren. Tijdens mijn jaren voor de klas werd ik door het trainersvirus gepakt en ontstond de mogelijkheid om slim leren en trainen te combineren.

Via Klassetv ben terechtgekomen bij trainingen en cursussen in het (basis)onderwijs. In de tussentijd heb ik de combinatie voor de klas staan en trainerschap behouden. Het bleek elke keer weer een mooi voordeel voor zowel de kinderen in de klas als voor de leerkrachten in de training. Sinds de zomer van 2010 ben ik definitief overgestapt naar advies en training.

Slim leren is een van mijn passies. Zodoende zijn Mindmappen in de klas, activerende didactiek(oa MI/Coöperatief Leren) en het gebruik van (bewegende) beelden in de klas tot mijn sterke kanten gaan behoren. Daarnaast ligt mijn hart bij sociaal/emotionele ontwikkeling, wat volgens mij de basis is van elk leren. Als je goed in je vel en in een groep zit, kan het echte leren pas beginnen.

In mijn tijd voor de klas heb ik praktisch ervaring op gedaan hoe je een digibord interactief in je lessen kunt inzetten. Daar kunnen we in het onderwijs nog flinke stappen maken en help ik graag bij. En als laatste ben ik erg actief met het gebruik van sociale media in de klas en op school. Mooie kansen om verbindingen te maken en intrinsieke motivatie aan te spreken.

Het is niet weten wat te doen, maar doen wat je weet.

Expertisegebieden:
Mindmappen in het onderwijs (PO en VO)
Activerende didactiek (Coöperatief Leren en MI)
Gecertificeerd SMART-board trainer
Interactief gebruik digibord (SMART en Activ)
Gecertificeerd Vreedzame School trainer
Sociale media in de school
Wat werkt (in de klas)

Mijn activiteiten

Groep 7/8 op volle kracht

Training

Aan de hand van een (korte)analyse, een werkboek en een draaiboek levert deze succesvolle aanpak een positieve bijdrage/ impuls aan een hogere score op de Eindtoets.
Daarnaast vergroot deze aanpak de bewustwording van de eigen ‘cirkel van invloed’, de focus op resultaten en de aandacht voor zowel het eindproduct als het proces.

Mijn artikelen

po
12/09 in actueel

Gratis mindmap ideeënboek

Stel je vraag aan Yorick

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent

    Ik geef toestemming om nieuwsbrieven te ontvangen van Onderwijs Maak Je Samen.