Yorick Saeijs

Mijn passie en basis heb ik opgedaan in het primair onderwijs. Ik ben vanaf het begin op zoek geweest naar de mogelijkheden van slim leren. Tijdens mijn jaren voor de klas werd ik door het trainersvirus gepakt en ontstond de mogelijkheid om slim leren en trainen te combineren.

Via Klassetv ben terechtgekomen bij trainingen en cursussen in het (basis)onderwijs. In de tussentijd heb ik de combinatie voor de klas staan en trainerschap behouden. Het bleek elke keer weer een mooi voordeel voor zowel de kinderen in de klas als voor de leerkrachten in de training. Sinds de zomer van 2010 ben ik definitief overgestapt naar advies en training.

Slim leren is een van mijn passies. Zodoende zijn Mindmappen in de klas, activerende didactiek(oa MI/Coöperatief Leren) en het gebruik van (bewegende) beelden in de klas tot mijn sterke kanten gaan behoren. Daarnaast ligt mijn hart bij sociaal/emotionele ontwikkeling, wat volgens mij de basis is van elk leren. Als je goed in je vel en in een groep zit, kan het echte leren pas beginnen.

In mijn tijd voor de klas heb ik praktisch ervaring op gedaan hoe je een digibord interactief in je lessen kunt inzetten. Daar kunnen we in het onderwijs nog flinke stappen maken en help ik graag bij. En als laatste ben ik erg actief met het gebruik van sociale media in de klas en op school. Mooie kansen om verbindingen te maken en intrinsieke motivatie aan te spreken.

Het is niet weten wat te doen, maar doen wat je weet.

Expertisegebieden:
Mindmappen in het onderwijs (PO en VO)
Activerende didactiek (Coöperatief Leren en MI)
Gecertificeerd SMART-board trainer
Interactief gebruik digibord (SMART en Activ)
Gecertificeerd Vreedzame School trainer
Sociale media in de school
Wat werkt (in de klas)

Mijn evenementen

31 sep

Stoomcursus: Vreedzame School voor nieuwe leraren! – Nijmegen

Training

Doelgroep: Nieuwe leraren binnen de school
Door: en Dagdelen: 3
Data: Wo 31/05/2017 - 30/08/2017 - 20/09/2017
Locatie: Nijmegen
Tijd: 14:30-17:30 uur
SBU: 9
Kosten: €490
Inclusief: Mijn notitieboek


Een Vreedzame school beschouwt de klas en de school als een leefgemeenschap, waarin kinderen zich gehoord en gezien voelen, een stem krijgen en waarin kinderen leren om samen conflicten op te lossen en beslissingen te nemen. De Vreedzame school streeft ernaar om kinderen te leren:


  • op een positieve en zorgzame manier met elkaar om te gaan.

  • op een democratische manier met elkaar beslissingen te nemen.

  • constructief conflicten oplossen.

  • verantwoordelijkheid te nemen voor elkaar en voor de gemeenschap.

  • open te staan voor verschillen tussen mensen.


Leraar maakt het verschil
Als leraar op een Vreedzame School geef je de lessen en sta je als rolmodel voor de kinderen.  De principes van het programma dienen door de leraren te worden ‘voorgeleefd’. Je collega’s zijn hierin intensief geschoold en getraind. De open training is daarom speciaal ontwikkeld voor leraren die niet of nauwelijks ervaring hebben met deze aanpak. Zo kunnen ze uiteindelijk het optimale uit hun lessen en de klas halen.

Opbrengsten:

  • De deelnemers kennen de visie en uitgangspunten van De Vreedzame school.

  • De deelnemers weten wat belangrijk is in de zes blokken en kunnen dit ontwikkelen bij de kinderen.

  • De deelnemers hebben kennis en vaardigheden die nodig zijn bij het werken op een Vreedzame School.


Inschrijven

Stel je vraag aan Yorick

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent