leestijd:

In Curriculumontwerp in een notendop komen diverse afbeeldingen, tools & posters voor. Hierbij vind je de betreffende downloads:

Werkmodellen & posters:

Inleiding

Afbeelding 1: Constructieve afstemming (blz. 5)
Afbeelding 2: Curriculumontwikkeling in drie stappen (blz. 6)

Hoofdstuk 1

Afbeelding 3: De invloeden op het curriculum (blz. 13)
Afbeelding 4: Inhoudsopgave van de P. Rami Professio Regia (blz. 15)
Tabel 1: Beoogd – uitgevoerd – bereikt (blz. 16)
Tabel 2: Definities beoogd curriculum (blz. 17)
Tabel 3: Definities uitgevoerd curriculum (blz. 17)
Tabel 4: Curriculumniveaus (blz. 19)
Afbeelding 5: De doeldomeinen en het curriculum (blz. 21)
Afbeelding 6: De ideologieën en het curriculum (blz. 23)
Tabel 5: Social reconstruction (blz. 27)
Afbeelding 7: De disciplines en het curriculum (blz. 30)

Hoofdstuk 2

Afbeelding 8: ADDIE-model (blz. 37)
Afbeelding 9: Backward design-model (blz. 39)

Hoofdstuk 3

Afbeelding 10: Curriculumontwerp: samenhang tussen doelen, toetsen en leeractiviteiten (blz. 55)
Afbeelding 11: Curriculumontwerp volgens backward design: stappen (blz. 56)
Tabel 6: Leeruitkomsten en leerdoelen (blz. 64)
Tabel 7: Tuning-systematiek (blz. 64)
Tabel 8: Leerdoelen (blz. 66)
Afbeelding 12: Begrippen Bloom (blz. 67)
Afbeelding 13: Analytische rubric (blz. 70)
Afbeelding 14: Voorbeeld van meer holistisch beoordelen (blz. 71)
Afbeelding 15: Voorbeeld van een single-point-rubric (blz. 72)
Tabel 9: Rubric puntentelling (blz. 73)
Afbeelding 16: SOLO-taxonomie (blz. 75)
Afbeelding 17: Piramide van Miller (blz. 76)
Poster: Hoe maak jij het leren zichtbaar? (blz. 81) zie voorbeeld hieronder!
Afbeelding 18: Student journey (blz. 84)

sluiten