leestijd:

In Onderzoekend vermogen in een notendop komen diverse afbeeldingen, tools & posters voor. Hierbij vind je de betreffende downloads:

Werkmodellen & posters:

Inleiding

Afbeelding: O, ZO?! (blz. 6)

Hoofdstuk 1

Afbeelding 1: Vier componenten van onderzoekend vermogen (blz. 14)
Afbeelding 2: O, ZO?! (blz. 15)
Tabel 1: Overzicht aspecten onderzoekende houding (blz. 18)
Afbeelding 3: Leermodel (blz. 20)
Poster: Iedereen is begaan met het veranderen van de wereld (blz. 22)
Tabel 2: De vormen en kenmerken van verschillende typen onderzoek in onderwijs (blz. 24)
Poster: Onderwijs gaat over de balans (blz. 27)
Afbeelding 4: Kennisbenutting door leraren
Afbeelding 5: Componenten van onderzoekend vermogen in het O, ZO?!-model (blz. 31)
Poster: Kennis zit niet alleen tussen de oren, maar juist tussen de neuzen (blz. 32)

Hoofdstuk 2

Afbeelding 6: Golden circle (blz. 37)
Poster: Idea killers (blz. 39)
Poster: Idea keepers (blz. 41)
Afbeelding 7: Processtappen praktijkonderzoek (blz. 43)
Afbeelding 8: Onderzoeksdoel en onderzoeksvragen (blz. 45)
Poster: Je hebt dwarsliggers nodig om de rails recht te houden (blz. 50)
Dwarsligger praktijkonderzoek (blz. 51)
Dwarsligger Kaart 1 (blz. 52)
Dwarsligger Kaart 2 (blz. 54)
Dwarsligger Kaart 3 (blz. 56)
Dwarsligger Kaart 4 (blz. 58)
Dwarsligger Kaart 5 (blz. 60)
Dwarsligger Kaart 6 (blz. 62)
Dwarsligger Kaart 7 (blz. 64)
Poster: Samen (blz. 69)

Hoofdstuk 3

Afbeelding 12: Ingevuld visgraatmodel (blz. 75)
Afbeelding 13: De ijsberg van McClelland (blz. 78)
Afbeelding 14: Reflectiemodel uit Van Eiland naar WIJland (blz. 81) of bekijk Van Eiland naar WIJland in de webwinkel
Afbeelding 15: Kernkwadrant van Ofman (blz. 82)
Afbeelding 16: GROW-model (blz. 83)
Afbeelding 17: 5W1H-methode (blz. 87)
Afbeelding 18: Voorbeelden van DenkBeelden: Kapstok, Stekker en Mindmap (blz. 88) of bekijk het dossier DenkBeelden óf het boek DenkBeelden in de webwinkel
Afbeelding 19: Een stille dialoog, uit ‘5 minuten leidinggeven’ (blz. 89) of bekijk 5 minuten leidinggeven in de webwinkel
Afbeelding 20: Voorbeeldkaarten en doelen uit Woord&Box (blz. 90) of bekijk Woord&box in de webwinkel
Afbeelding 21: Voorbeeld uit de scan ‘Onderzoekscultuur in de school’ (blz. 91)
Afbeelding 22: Het model van informatievaardigheden (blz. 93)
Afbeelding 23: Databanken voor het onderwijs (blz. 94)
Afbeelding 24: Quotes van leerlingen: wat vinden ze van deze manier van werken? (blz. 97) of download de PDF Breuken

Bijlagen

Regulatieve cyclus (blz. 115)
Praktijkonderzoekscyclus zorg- en onderwijspraktijk (blz. 115)
Cyclus voor praktijkonderzoek (blz. 116)
Achtje van Actieonderzoek (blz. 116)
Cyclus van collectief leren (blz. 117)
ROTOR (blz. 117)
Onderzoekend vermogen (blz. 118)

sluiten