leestijd:

In Onderzoekend vermogen in een notendop komen diverse afbeeldingen, tools & posters voor. Hierbij vind je de betreffende downloads:

Werkmodellen & posters:

Inleiding

Afbeelding: O, ZO?! (blz. 6)

Hoofdstuk 1

Afbeelding 1: Vier componenten van onderzoekend vermogen (blz. 14)
Afbeelding 2: O, ZO?! (blz. 15)
Tabel 1: Overzicht aspecten onderzoekende houding (blz. 18)
Afbeelding 3: Leermodel (blz. 20)
Poster: Iedereen is begaan met het veranderen van de wereld (blz. 22)
Tabel 2: De vormen en kenmerken van verschillende typen onderzoek in onderwijs (blz. 24)
Poster: Onderwijs gaat over de balans (blz. 27)
Afbeelding 4: Kennisbenutting door leraren
Afbeelding 5: Componenten van onderzoekend vermogen in het O, ZO?!-model (blz. 31)
Poster: Kennis zit niet alleen tussen de oren, maar juist tussen de neuzen (blz. 32)

Hoofdstuk 2

Afbeelding 6: Golden circle (blz. 37)
Poster: Idea killers (blz. 39)
Poster: Idea keepers (blz. 41)
Afbeelding 7: Processtappen praktijkonderzoek (blz. 43)
Afbeelding 8: Onderzoeksdoel en onderzoeksvragen (blz. 45)
Poster: Je hebt dwarsliggers nodig om de rails recht te houden (blz. 50)
Dwarsligger praktijkonderzoek (blz. 51)
Dwarsligger Kaart 1 (blz. 52)
Dwarsligger Kaart 2 (blz. 54)
Dwarsligger Kaart 3 (blz. 56)
Dwarsligger Kaart 4 (blz. 58)
Dwarsligger Kaart 5 (blz. 60)
Dwarsligger Kaart 6 (blz. 62)
Dwarsligger Kaart 7 (blz. 64)
Poster: Samen (blz. 69)

Hoofdstuk 3

Afbeelding 12: Ingevuld visgraatmodel (blz. 75)
Afbeelding 13: De ijsberg van McClelland (blz. 78)
Afbeelding 14: Reflectiemodel uit Van Eiland naar WIJland (blz. 81) of bekijk Van Eiland naar WIJland in de webwinkel
Afbeelding 15: Kernkwadrant van Ofman (blz. 82)
Afbeelding 16: GROW-model (blz. 83)
Afbeelding 17: 5W1H-methode (blz. 87)
Afbeelding 18: Voorbeelden van DenkBeelden: Kapstok, Stekker en Mindmap (blz. 88) of bekijk het dossier DenkBeelden óf het boek DenkBeelden in de webwinkel
Afbeelding 19: Een stille dialoog, uit ‘5 minuten leidinggeven’ (blz. 89) of bekijk 5 minuten leidinggeven in de webwinkel
Afbeelding 20: Voorbeeldkaarten en doelen uit Woord&Box (blz. 90) of bekijk Woord&box in de webwinkel
Afbeelding 21: Voorbeeld uit de scan ‘Onderzoekscultuur in de school’ (blz. 91)
Afbeelding 22: Het model van informatievaardigheden (blz. 93)
Afbeelding 23: Databanken voor het onderwijs (blz. 94)
Afbeelding 24: Quotes van leerlingen: wat vinden ze van deze manier van werken? (blz. 97) of download de PDF Breuken

Bijlagen

Regulatieve cyclus (blz. 115)
Praktijkonderzoekscyclus zorg- en onderwijspraktijk (blz. 115)
Cyclus voor praktijkonderzoek (blz. 116)
Achtje van Actieonderzoek (blz. 116)
Cyclus van collectief leren (blz. 117)
ROTOR (blz. 117)
Onderzoekend vermogen (blz. 118)

Stel je vraag aan

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent

    Ik geef toestemming om nieuwsbrieven te ontvangen van Onderwijs Maak Je Samen.