leestijd:

In Zelfregulatie in een notendop komen diverse afbeeldingen, tools & posters voor. Hierbij vind je de betreffende downloads:

Werkmodellen & posters:

Hoofdstuk 1

Tabel: Specifieke toelichting op de term ‘zelfregulering’ (blz. 16)
Afbeelding: 21-eeuwse vaardigheden (blz. 17)
Afbeelding: Het onderdeel ‘zelfregulering’ uit het O21-spel (blz. 17)
Tabel: Betekenis van leerstrategieën (blz. 19)
Afbeelding: Leermodel voor leerlingen (blz. 23)
Tabel: De elf executieve functies met hun onderverdeling en definitie (blz. 25)
Afbeelding: Cognitieve en executieve functies in relatie tot metacognitie (blz. 28)
Poster: Formatief evalueren is… (blz. 31)
Afbeelding: De cyclus van formatief evalueren (blz. 32)
Tabel: Feed-up, feedback en feed-forward (blz. 34)
Poster: Goede feedback geven, hoe doe je dat? (blz. 36)

Hoofdstuk 2

Afbeelding: Golden Circle (blz. 42)

Hoofdstuk 3

Afbeelding: De volledige kijkwijzer (blz. 57)
Afbeelding: De participatieladder (blz. 58)
Tabel: Toelichting op de fasen van de participatieladder (blz. 59)
Afbeelding: De trap naar eigenaarschap (blz. 60)
Poster: De leerkuil (blz. 62)
Afbeelding: Denken om te leren (blz. 63)
Poster: Zo leer ik leren (blz. 64)
Afbeelding: De reflectiekiezer (blz. 67)
Afbeelding: Focusplan (blz. 69)
Afbeelding: Taxonomie van Bloom (blz 70)
Afbeelding: Voortgangs-spinnenweb executieve functies (blz. 71)
Afbeelding: Evaluatiestrookje (blz. 75)
Afbeelding: Het belevingsbord (blz. 77)

Trainingen

Wil jij meer weten over zelfregulatie? Onderwijs Maak Je Samen organiseert trainingen rondom dit onderwerp.

Wil je met het hele team aan de slag met zelfregulatie? Informeer dan naar de mogelijkheden om de training te organiseren bij jou op school.

Artikelen over zelfregulatie

Stel je vraag aan

sluiten

sluiten

Geef aan waarin je geïnteresseerd bent

    Ik geef toestemming om nieuwsbrieven te ontvangen van Onderwijs Maak Je Samen.